31.1.07

Un any i tres dies de bloc!

La voluntat d'escriure.

Quan neixia aquest bloc, avui fa exactament un any i tres dies, teníem sobre la taula el debat estatutari i acabàvem de 'patir' el pacte Mas-ZP. Eren dies en els que neixien d'altres blocs personals i polítics. No tenia ni idea de que podria arribar a emplenar tant d'espai buit amb el que pensava de l'actualitat del dia-a-dia català, tampoc creia que el propi bloc m'acabaria ajudant a estructurar millor els meus escrits i a madurar-los, i no creuria, ni de lluny, que tants lectors i lectores en faríeu un cop d'ull!

Més de 9 mil visites, lectors internacionals i intercontinentals, més de cent articles i centenars de comentaris interessants. Aquestes són les xifres del camí que vaig iniciar amb aquestes intencions; les quals he vist complertes i sobrepassades.

Com que les paraules se les emporta el vent, aquest bloc volia fixar i plasmar els meus pensaments. Des de llavors fins ara reconec que m'ha servit per millorar la meva memòria, la meva redacció, la meva forma d'estructurar i unir idees inconnexes i la meva manera d'entendre i analitzar l'actualitat del nostre país. Veus que portes un any escrivint les teves impressions, i ho compares amb l'abans, quan la gent desconeixia el pensament de l'altre i donava per fet que era pràcticament com el seu o diametralment oposat; te n'adones amb fets que hi han tants matissos com persones, que tu tens els teus, que els altres companys blocaires també. I comparant, te n'adones que t'has obligat a certa rutina, a llegir més, a informar-te, i has aconseguit expressar-te millor en molts aspectes.

Per tant, no puc sinó recomanar l'experiència d'obrir i mantenir un bloc!

Una decepció: he fet 100 articles en els 368 dies que duu actiu aquest bloc, reconec que de voler fer actualitzacions diàries a poder-les fer hi ha una llarga carrera. Que si molta feina, que si no tens connexió a internet, que si canvies de casa i d'ocupació...

Un agraïment: a tots els que han pensat que el que jo he escrit pot ser interessant, i s'ho han llegit. Fins i tot a aquells que han anat a parar aquí potser sense proposar-s'ho. FELICITATS!

GRÀCIES / THANK YOU / TACK SÅ MICKE / GRACIAS / MERCI

Gener de 2007, traspassat des del bloc antic