28.10.07

RENFE: viatgers de tercera en un país de ciutadans de segona

Zapatero ens pren per estúpids.

Avui en Zapatero s'ha volgut fer l'heroi amb una visita exprés a les obres de l'AVE a Bellvitge -i per cert, li ha aparegut un esvoranc nou al costat, coses de la vida-, i de pas fer-se un petit bany de masses i mitjans amb una escenografia ben calculada. Ha volgut semblar Gerhard Schröder amb les greus inundacions alemanyes, però ha quedat com el peruà Alberto Fujimori dirigint patanerament un assalt a un cau criminal que va acabar en massacre. Això sí, s'ha estalviat de dur la ministra Álvarez perquè amb ella la gent sí que s'atreveria, tot i que hi han hagut protestes ciutadanes.

Ha reconegut el que ja sabíem tots, que la culpa d'aquest terrible desgavell amb le sobres, els rodalies i la mobilitat és seva, és del govern espanyol. Molt bé, doncs qui la fa, l'ha de pagar. Zapatero mantindrà la ministra al seu lloc malgrat la seva ineptitud. Ha fet una enumeració de prioritats que no coincideixen amb les presses per bastir una estació al Prat per poder inaugurar aquest any; tampoc no coincideixen amb la divisió de tasques entre empreses que s'ha fet, allargant almenys quatre dies les reparacions. A tot això, ningú pot dir quan tornaran a circular els trens. Vergonyós.

Aquests fets son una mostra de que el govern espanyol no és el nostre govern. Els socialistes fa quatre anys que governen: gairebé no han posat un duro a Catalunya per millorar rodalies, demostra una manca de previsió flagrant en l'obra i una incapacitat flagrant en la seva direcció, ens utilitza per picar bitllets i aconseguir vots, ens enreda i ens enganya. Els peperos, què n'he de dir? Dues legislatures on Catalunya estava igual de discriminada, retallaven constantment el personal de manteniment i patíem vagues cada dos mesos, a més de ser els responsables de la redacció d'aquest projecte d'obres tan nefast i de l'adjudicació d'algun tram a alguna empresa inoperant, inexperta i polititzada (sí, parlo d'OHL, protegida del PP).

Per tant, si algú del PP té la barra de venir a l'administració, que no es queixi de l'ambient que s'hi trobarà. Sou culpables tant o més que Zapatero. Us contestarem amb xiulets, cassoles i estelades. Vosaltres no us fareu la foto.

El que és més trist, Montilla i Corbacho, els dos grans muts-cecs-i-sords d'aquesta setmana, fent de comparsa a ZP. Per sort no estem sols, el Conseller de Governació Joan Puigcercós ja li ha reblat que la visita exprés no serveix de res, que el que cal és un traspàs en condicions.


Ressò mediàtic de la manifestació de demà dilluns per la millora de Renfe:

+ A l'Avui, edició electrònica
+ A Vilaweb, diari electrònic
+ La Plataforma pel Dret de Decidir se suma
+ AVE pel Litoral se suma
+ JERC se suma
+ ERC se suma i anuncia més mobilitzacions
+ Racó català
+ Indymedia Barcelona
+ El Punt
+ La Vanguardia
+ Renfedats.net, emprenyats amb Renfe
+ elcaosdelarenfe.woldpress.com


Recordatori:
MANIFESTACIÓ
Dilluns 29 d'octubre a les 19 hores a Plaça Sant Jaume.

Vine amb xiulet, cassola o senyera.

* Per un servei de rodalies eficient i de qualitat tal i com ens mereixem.

* Per unes obres ferroviàries responsables i ben planificades.

* Per un traspàs just, acompanyat de compensacions històriques per la desídia en inversió per part de l'estat espanyol.
* Per unes compensacions per a tots els que hem perdut temps i diners a causa de la incompetència de les autoritats de Foment.

NO POT SER QUE NO PASSI RES.

1 comentari:

Anònim ha dit...

LA PDD RECLAMA EL DRET DE DECIDIR UN MODEL NACIONAL VIARI PER AL NOSTRE PAÍS


Davant la reiterada fallida de les infraestructures viàries i de transport depenents de l’Estat Espanyol a Catalunya la PDD considera:

-És l’hora que s’acabi el maltractament sistemàtic i continuat a la societat catalana. El despreci i el passotisme amb que la ministre espanyola Magdalena Álvarez tracta una qüestió importantíssima per al benestar dels catalans només pot tenir una resposta: la mobilització popular.

Els catalans i catalanes tenim el dret de decidir quin model nacional d’infrastructures volem. Cal trencar la dependència, que significa ineficàcia i menyspreu cap a la ciutadania del nostre país, pensat i al servei dels interessos centralistes de l’Estat Espanyol.

-A les deficiències tècniques s’hi suma una insensibilitat flagrant cap a la llengua catalana. Les informacions i els informadors, així com els seus màxims responsables (RENFE i ADIF) fan del català una llengua de segona.

-La definició d’aquest model de xarxa d’infrastructures ha de ser autocentrat. S’ha de fer des de la proximitat, des de Catalunya. Les inversions previstes des del 92 per a les rodalies de l’àrea
metropolitana de Barcelona s’han destinat exclusivament a un macro-projecte ambientalment agressiu i pensat únicament i exclusiva en clau espanyola, l’AVE.

Està duent a terme converses amb diferents agents socials, culturals, econòmics i polítics del nostre país per a preparar una resposta unitària i transversal al greuge que el nostre país pateix des de fa anys. La setmana vinent convocarà una reunió amb tots aquests agents per tal de generar consensos i convocar posteriorment el tipus de mobilització i les dates pertinents. Durant els propers dies durem a terme una roda de premsa.

Per a més informació: Antoni Trobat
(Responsable de premsa i secretari tènic de la PDD
info@tenimeldretdedecidir.org