26.10.07

RENFE: manifestació dia 29 a les 19h Pça. Sant Jaume

Concentració per la dignitat.
Diguem prou!


Un nou esvoranc, reaccions i reflexions.


Aquest matí un altre cop n'ha passat una de grossa. S'ha esfondrat part de l'estació de rodalies de Bellvitge i Adif ha ordenat aturar completament les obres per assegurar l'estabilitat del terreny, i abans que ningú es comenci a preguntar si l'estació era segura quan estava oberta als viatgers.

Segons sembla, ha caigut un dels daus subjectors de formigó i ha provocat la caiguda de deu metres d'andana en aquesta estació a primera hora del matí. La direcció de l'obra i ens responsable de la infrastructura, Adif, ha reaccionat finalment davant les contínues incidències, el clam popular i la pressió política: s'aturen les obres i es fixarà el terreny al llarg dels 700 metres de túnel que discorren per l'Hospitalet. És una bona decisió, però que s'hauria d'haver pres abans, sense la pressió induïda pel govern espanyol, que volia inaugurar tres grans trams d'AVE (Barcelona, Màlaga i Valladolid) en tres dies... coses de les eleccions.

A més s'ha anunciat que es rescindirà el contracte amb la constructora OHL, adjudicatària del tram i que està fora de termini des de l'agost. Això farà que les obres siguin més segures i es redueixi l'afectació a rodalies? Crec que no, potser al contrari.

S'ajorna l'adjudicació del túnel Sants-Sagrera

Adif i el misteri de Foment han ajornat l'adjudicació de les obres del túnel que haurà de connectar les estacions centrals de Sants i Sagrera -en construcció- amb un pressupost de 246 milions d'euros i un termini de 32 mesos.

No hi ha cap explicació oficial per aquest endarreriment -n'hi ha la oficiosa, que és el recurs presentat a l'Audiència nacional espanyola, la qual s'ha de pronunciar en 30 dies-, però després de les experiències que estem vivint amb el viacrucis del TAV (esquerdes a Castellbisbal, El Prat i Girona, esvorancs diaris a Bellvitge) tothom sospita, jo també. Sospito que si la desídia de la constructora o del ministeri o de qui sigui, ha causat el desgavell present... què ens haurem d'esperar creuant el centre de Barcelona i tocant els fonaments de la façana mar de la Sagrada Família?

Això pot semblar populista i demagog, ho sé. Jo he defensat i defenso que el TAV travessi la ciutat, però defenso que ho faci amb garanties. La meva opció és l'ampliació del túnel del carrer Aragó, un carrer prou ample per on ja discorre una línia ferroviària. És la més eficient en quant a riscos, a més hauria de permetre millorar l'estat actual del túnel i -posant-hi una mica d'ambició- preparar una altra línia de metro.

Reaccions i reflexions

Sembla ser que es confirma que Montilla s'ha quexat a Zapatero pel caos del tren, i que ha reclamat solucions immediates. A més, el Conseller de Governació Joan Puigcercós reconeix que el ministeri "no està fent bé la seva feina"

Joan Ridao, candidat d'Esquerra a les properes eleccions espanyoles, exigeix responsabilitat al govern espanyol alhora que exigeix que el PSOE accepti l'esmena republicana de compensacions per als usuaris i afectats. David Maldonado -PSC- trenca el silenci socialista denunciant la flagrant incompetència, malgrat que l'alcalde socialista de l'Hospitalet, com d'altres del Baix Llobregat, no ha obert la boca. De tota manera, el partit socialista pensa que no passarà res i que no pagarà a les urnes la fatal gestió de rodalies.

Hi haurà, a més de la compareixença de Zapatero al Congrés el proper dimecres, un ple monogràfic al Parlament on el més probable és que es voti una resolució contra la ministra Álvarez, la compareixença de la qual ja va ser exigida i aprovada per ERC i CiU. De tota manera, Carod ja ha deixat clar que el que cal és canviar "la política de deixadesa" per part de l'estat espanyol.


I una crida: Concentració!

Els usuaris estem convocant una concentració d'afectats per al proper dilluns 29 d'octubre d'enguany, a les 19 hores a Plaça Sant Jaume. Per què?


* Per un servei de rodalies eficient i de qualitat tal i com ens mereixem.
* Per unes obres ferroviàries responsables i ben planificades.
* Per un traspàs just, acompanyat de compensacions històriques per la desídia en inversió per part de l'estat espanyol.
* Per unes compensacions per a tots els que hem perdut temps i diners a causa de la incompetència de les autoritats de Foment.

No pot ser que no passi res. Fem-nos visibles. Mobilitza't!

+ Renfedats, web i fòrum d'usuaris enfadats amb Renfe