17.2.07

Caos al tren

Rodalies = retards (per variar)

A dia 17 de gener portem ja una desena d'avaries reconegudes per Renfe/Adif. Els retards de fins a una hora han tornat a evidenciar l'oblit de la infrastructura per part de l'estat espanyol, causant que els catalans que agafen el tren per anar a treballar o estudiar esgotin la seva paciència. Fins quan ha de durar això?

Sí, ha tornat a passar. Retards d'entre mitja hora i una hora per agafar el tren que et duu a la feina, a l'institut o a la universitat... vivint fora de barcelona baixes a l'estació sense saber si arribaràs a temps o si t'hauràs de menjar una esbroncada per una cosa de la qual no en tens la culpa.

Avui retards per l'avaria d'un tren entre Sants i Passeig de Gràcia -notícia-, que han provocat que durant tres quarts d'hora s'hagués d'aturar la circul·lació per un dels dos túnels que travessen la ciutat, i a hores d'ara encara s'acumulen retards.

Abans-d'ahir, la setena i la viutena avaries -notícia- en els 15 dies que portem d'any. La senyalització i els circuïts de l'Estació de Sants ha tornat a fallar, havent-se de fer manualment. D'aquesta, Adif li ha passat les culpes a una companyia constructora que ha fet obres aquest cap de setmana a l'alçada de Bellvitge.

L'altra avaria ha estat a Castelldefels, on un canvi de vies no ha funcionat, i ha hagut d'anar un mecànic d'Adif a accionar-lo manualment, més retards per sumar els que a Sants es causaven pel matí. Totes dues, defectes d'infrastructura, afectant 5 línies i 60 combois, no podent regularitzar horaris fins a mitja tarda.

TOT, PER UNA GREU MANCA D'INVERSIÓ

Els sistemes fallen perquè no es renoven ni s'hi pot fer el manteniment que requereixen, i aquí el responsable d'això és l'estat espanyol, donat a fer inversions miratge i cops d'efecte que no serveixen per resoldre els problemes. Els dispositius 'd'informació' que es van contractar a corre-cuita perquè els periodistes els féssin les fotos no arreglen les vies.

Ni tan sols amb un expedient obert per la Generalitat, l'organisme Adif de l'estat espanyol no inverteix en renovar els equips de les vies existents. No parlem ja de les infrastructures ferroviàries que necessita el país per seguir creixent on l'estat no es compromet ni té previst donar un duro a la Generalitat per fer-ho (soterrament de vies a àrees metropolitanes, desdoblament de vies úniques -maresme, pirineu, cinturó ferroviari metropolità, eix transversal metropolità, accés als aeroports secundaris, connexió pirinenca amb França...)

Això sí: ells poden deixar-te tirat a l'andana, però tú no pots deixar de pagar el bitllet ni tindràs cap justificant a menys que perdis el temps que faci falta a l'estació de Sants per aconseguir-ne un.

El que fan Renfe i Adif té noms: deixadesa, desídia, incompetència, oblit i anticatalanisme. Per tant, és evident que cal més pressió política per tal que aquesta infrastructura imprescindible per molta gent funcioni com cal.

I a sobre haig de sentir per alguns fòrums que els catalans ens queixem de la Renfe per aconseguir que ens la traspassin. Quins ous!!!